mandag den 28. juli 2014

Hjemme fra ferie



Vi er tilbage fra ferie og haven har ikke lidt sååå forfærdeligt under tørken, så det var rart at komme hjem til :)

Regn har vi fået rigeligt af de sidste 3 dage her i Holland - langt over 50mm med oversvømmelser af gader mange steder, så jeg behøver heller ikke vande. Dejligt! Der er dog en del afvisne stauder, der skal klippes ned, så det skal jeg i gang med.

Indtil da, vil jeg høre, om der er nogle af jer kloge bloggere, der skulle kende denne smukke plante vi fandt på en lang søndags gåtur i går. :)


7 kommentarer:

  1. Hej Sandie
    Jeg kan forstå, at I også i Holland har en frygtelig tørke - også her i DK.

    Jeg har meldt mig som fast læser og selvom jeg kan se, at du har blogget siden april, vil jeg alligevel ønske dig velkommen til Bloglandia - det er et skønt sted at udveklse idéer og få inspiration fra :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Susanne :)

      Mange tak for din søde velkomst. Og hvor har du ret, her er så dejligt, og der er altid inspiration at hente :)

      Fantastisk, at du har meldt dig som læser, så må jeg hellere oppe mig lidt med indlæggene ;)

      Hav en dejlig dag!

      Slet
    2. Du skal da ikke oppe dig med indlæggene - du skal lave de indlæg, som du finder interessante og har hjertet med i :-)

      Måske du har lyst til at hoppe forbi min blog;http://susanne-heaven.blogspot.dk - du er ihvertfald velkommen :)

      Slet
    3. Det har du helt ret i :)

      Jeg kender faktisk din blog og har læst den i lang tid, så har skam været forbi mange gange :D Men mange tak alligevel :)

      Slet
  2. Hej Sandie.
    Din plante er en Kæmpebalsamin også kaldet Springbalsamin. Når frøkapslen er moden "skydes" frøene afsted og planten spreder sig meget kraftigt. Du kan styre det ved at klippe den ned inden den kaster frø.
    Mange hilsner fra Eliane

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Eliane :)

      Tusinde tak for opklaringen af navnet på den smukke plante! Så det er en et-årig, der er selvsående? Eller er det en staude, der kommer igen år efter år, men så derudover breder sig ved frø? :)

      Tror jeg skal på røv i naturen, og nuppe et par stykker med hjem, for den er meget smuk :)

      Hav en fantastisk tirsdag :)

      Slet
    2. Haha, jeg så lige, hvad jeg havde skrevet! :D Mente naturligvis "på rov" :)

      Slet